Meld flytning til PostNord

Meld flytning til PostNord

Efter Post Danmark er blevet til Post Nord er der kommet nye regler, når du skal melde flytning. Tidligere skulle du både melde flytning på borger.dk og til Post Danmark, men det er nu blevet meget nemmere.

Nu skal du kun melde flytning på borger.dk

Har du allerede meldt flytning til borger.dk, skal du ikke foretage dig yderligere. Post Nord får automatisk oplysningerne fra borger.dk, og du behøver derfor ikke melde flytning til Post Nord. Det er nyt og adskiller sig fra tidligere, hvor det var nødvendigt at gøre det både på borger.dk og til posten.

Har du hemmelig adresse og er adressebeskyttet i folkeregisteret, slipper du dog ikke for en tur forbi ePosthuset, for i sådanne tilfælde får Post Nord ikke din nye adresse automatisk. Det er heldigvis nemt at melde flytning på ePosthuset. Log ind med dit nemID, og udfyld og send din flytteanmeldelse med det samme. Det tager ca. 4 dage inden din flytteanmeldelse får virkning.

I disse tilfælde kan du ikke bruge ePosthuset til at melde flytning

Der er enkelte tilfælde hvor du ikke kan bruge ePosthuset til at melde din flytning. Det gælder hvis:

  • Du er under 15 år
  • Adresseflytningen vedrører et dødsbo
  • Hvis du ikke har nemID
  • Har en erhvervsadresse (læs mere om at flytte erhvervsadresse)

Problemer med at melde flytning?

Har du problemer med at melde flytning, skal du kontakte borger.dk eller få hjælp på dit lokale borgerservice-center. Her er både medarbejdere og computere til rådighed.

Har du allerede meldt flytning på borger.dk, og har du problemer med at få leveret din post korrekt, så skal du kontakte Post Nords kundeservice. Husk at du skal have en postkasse eller brevsprække på din nye adresse, og at dit navn tydeligt skal fremgå på postkassen. Hvis ikke navnet fremgår, risikerer du, at din post ikke bliver leveret.

 

Del dette indlæg:
Pin Del

4 kommentarer

  1. Bo Jørgensen siger:

    Nu er det over 1 måned siden vi meldte flytning på Borger dk hvor vi flytter fra lindebakken XX til nr. YY, men vores post bliver stadig leveret i nr XX. Fatter simpelhen ikke at der er mere orden i jeres system. Godt forstå det kører af helved til i Postnord det er ikke meget der er styr på

    • Flyttevejledning siger:

      Hej Bo,

      Vi er kede af at høre, at du har problemer med posten. Flyttevejledning og denne side har dog ikke noget med Post Nord at gøre, og kan derfor desværre ikke hjælpe dig. Kontakt i stedet Post Nords kundeservice for at få rettet problemet med dem 🙂

  2. suzanne Busck siger:

    Jeg er meget ked af, at man ikke kan komme igennem til jeres telefon 70707030 venter i 25 min. og der kommer kun musik. Mit spørgsmål er, har meldt flytning til Borger.dk men jeg efterlyser en blanket hvor man pr. computer kan sende besked til alle forskellige instanser for at de ved, at man flytter til en ny adresse. Det burde findes, men nu efter jeg et svar på det. Suzanne Busck 18.7. 2018

    • Flyttevejledning siger:

      Hej Suzanne,
      Vi, Flyttevejledning.dk, har desværre ikke noget med Post Nord at gøre, og vi kan derfor desværre ikke hjælpe dig. Vi kender ikke noget til sådan en blanket, som du nævner, men det lyder rigtig smart. Vi krydser fingre for, at du får held med at komme igennem til til Post Nords kundeservice 🙂

Skriv en kommentar

Når du kontakter os via denne formular, gemmer vi dine oplysninger og publicere navn og kommentar på siden. Vi anbefaler, at du ikke angiver følsomme personoplysninger, da de vil de blive slettet straks efter modtagelsen og din henvendelse ikke behandlet.